ASSALAMUALAIKUM ORANG UTAQA...


Alhamdulillah AUGUST... 1 Perodua Bezza dan Perodua Myvi menyertai family KERETA SEWA SEBERANG JAYA. 

Perodua Bezza, yang diberi nama D63D adalah sedan segmen A yang dihasilkan oleh pengeluar kereta Malaysia Perodua. Ia dilancarkan pada 21 Julai 2016 sebagai kereta sedan pertama Perodua, dan pelengkap kepada hatchback Axia.


Bezza didasarkan pada platform Axia, dan dikuasakan oleh enjin 1.0 liter yang kedua, sebagai tambahan kepada loji baru 1.3 liter. Bezza adalah reka bentuk dalaman pertama Perodua. Perodua memimpin gaya dan perkembangan struktur badan atas Bezza, dengan sokongan teknikal dari Daihatsu. Bezza adalah model kedua untuk pertama kalinya dari kilang All-New Perodua di Serendah, Selangor.

Perodua Bezza telah dibangunkan dengan penekanan pada kecekapan bahan api, dan merupakan model pertama syarikat yang mempunyai pemalar berhenti kerja dan brek regeneratif. Bezza juga merupakan Perodua pertama yang mempunyai Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC). Peluncuran Bezza Advance menjaringkan penarafan ASEAN NCAP yang bertaraf 5 bintang, menjadikannya tawaran paling selamat Perodua setakat ini.

Nama "Bezza" berasal dari bahasa Melayu beza, yang bermaksud "berbeza". Selain itu, huruf "zz" dalam "Bezza" mewakili nombor 22, kerana ia dilancarkan pada tahun ke 22 dalam perniagaan Perodua.


Perodua Myvi adalah kereta segmen B yang dihasilkan oleh pengeluar Malaysia Perodua sejak tahun 2005. Berdasarkan Daihatsu Boon (juga dikenali sebagai Daihatsu Sirion, Toyota Passo dan Subaru Justy), Myvi adalah hasil kerjasama Perodua dengan Toyota dan Daihatsu . Perodua Myvi telah menjadi kereta laris di Malaysia selama 8 tahun berturut-turut, antara 2006 dan 2013 masing-masing.



Hubungi kami segera untuk tempahan awal
๐Ÿ“ฑ019-7248777
๐Ÿ“ฑ019-7248777
๐Ÿ“ฑ019-7248777

#keretasewaseberangjaya #keretasewapulaupinang #keretasewapenang#keretasewaperai #carrentalkperai #carrentalpenang #carrentalseberangjaya

0 comments:

Post a Comment

 
Top